جایگاه یابی به کمک بازاریابی شبکه های اجتماعی با برند مجموعه ورزشی سلمان

  • بازاریابی شبکه ‎های اجتماعی (social media marketing)
  • توسعه محتوا (content development)

استراتژی : جذب مخاطب و جایگاه یابی

با برند سلمان آشنا شوید :

آکادمی و فروشگاه سلمان یکی از وارد کنندگان و نوزیع کنندگان لوازم و مکمل های ورزشی در بازار بزرگ تهران می باشد . سلمان سال هاست که به صورت حضوری در بازار در حال فعالیت بوده و شروع فعالیت دیجیتال خود را با اعتماد به مجموعه بهنما به انجام رسانده است. در زیر بخشی از عملکرد بهنما ویژه شبکه های اجتماعی  مجموعه سلمان را در کمتر از یکسال همکاری آنها با بهنما مشاهده می کنید.

تعیین استراتژی محتوا :

برند سلمان نیاز به محتوایی داشت که علاوه بر جذب مخاطبان حوزه ورزشی از میان آقایان و خانم ها به جایگاه یابی خود به عنوان توزیع کننده طیف گسترده ای از مکمل های ورزشی بپردازد . در راستای این استراتژی کلی انواع گوناگونی از محتوا با زمانبندی مشخصی برای شبکه های اجتماعی مجموعه سلمان طراحی شده است.

انواع محتوای ایجاد شده :

پست های معرفی محصولات :

این پست ها در راستای استراتژی کلی این مجموعه و با هدف معرفی محصولات در طراحی های شیک و زیبا  تولید و منتشر شده اند  . 3 روز در هفته به معرفی محصولات این مجموعه به کمک این پست ها می پردازیم.

پست های جذب مخاطب :

این پستها که شامل حرکات ورزشی، ویدئو های انگیزشی و … هستند با هدف جذب مخاطب برای این مجموعه جمع آوری می شوند . استفاده از جاذبه های تبلیغاتی مختلف در انتخاب آنها به جذب بیشتر مخاطب کمک می نماید.

برنامه ریزی به جهت تعامل با مخاطب:

هر هفته در جلسات محتوای شرکت، برای تعامل با مخاطبان در صفحات مشتریان برنامه ریزی می شود. برای جذب مخاطب در صفحه  مجموعه سلمان از رویداد های مجازی مثل مسابقه بهترین ورزشکار بدنسازی به انتخاب مخاطبان ، قرعه کشی های ماهانه و … استفاده کرده ایم هر دوره اجرای این روش ها علاوه بر جذب مخاطب به افزایش اینگیجمنت نیز کمک مینماید.م

طراحی هویت بصری متناسب با استراتژی بازاریابی:

برند سلمان با توجه به ماهیت فعالیت خود نیاز به هویت بصری پیوسته ای در طراحی شبکه اجتماعی خود داشت . این هویت بصری علاوه بر ایجاد تصویری مطمئن در ذهن مخاطبان افزایش اعتماد در خرید از این مجموعه را نیز سبب می شود.

ما رنگ اصلی این برند را یکی از تونالیته های رنگ قرمز انتخاب کرده ایم تا در کنار خطوط منحنی سفید رنگ به کار رفته در طراحی  گرافیکی پست ها ، ترکیبی از هیجان و اطمینان را در ذهن مخاطب ایجاد نمایند . فوونت ایران سنس به عنوان فونت اصلی در کنار رسمی بودن حس صمیمیت را در ذهن مخاطب ایجاد می نماید.

هویت بصری جامع طراحی شده برای شبکه های اجتماعی این مجموعه شامل باز طراحی لوگوی مجموعه با حفظ طرح کلی آن ، طراحی پست ها، استوری ها و استوری هایلایت نیز انجام گرفته است.

سئو شبکه های اجتماعی:

در شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام استراتژی سئو یا همان بهینه سازی موتور جستجو اهمیت بالایی دارد محتوا تولید شده فارغ از کیفیت باید به نوعی باشد که بتواند منطبق با الگورتیم های ایسنتاگرام به گردش درآید . هشتگ گذاری ، رعایت زمان پست گذاری ، مدیریت رفتار شناسی مخاطب و … جزو مواردی هستند که برای صفحات برند هایی چون برند سلمان استفاده می شود