نمونه مطالعاتی شماره 1: اینفلوئنسر مارکتینگ با برند فروشگاه رضوی

  • بازاریابی شبکه‎ های اجتماعی (social media marketing)
  • توسعه محتوا (content development)
  • اینفلوئنسر مارکتینگ (influencer marketing)

استراتژی : فروش محصول با تکیه بر اینفلوئنسر مارکتینگ

با برند رضوی آشنا شوید :

مجموعه رضوی مستقر در بازار بزرگ تهران، یکی از وارد کنندگان و توزیع کنندگان اصلی عطر،  ادکلن های اورجینال و لوازم آرایشی از برند های گوناگون در سطح کشور می باشد . با مراجعه به یکی از شعبه های این مجموعه در بازار بزرگ متوجه گستردگی و طیف زیادی از محصولات این برند می شوید . برند رضوی نیز در شبکه های اجتماعی فعالیت داشت اما بعد از آشنایی با بهنما فروش و بازاریابی دیجیتال خود را به ما سپرد تا با تکیه بر بازاریابی محتوا به انجام این امر بپردازیم.

تعیین استراتژی محتوا :

با توجه به ماهیت و محصولات برند رضوی استراتژی طراحی شده در بهنما سعی در نمایش تاثیر استفاده از این محصولات به مخاطبان بود  ما قصد داشتیم کاربرد این محصولات را به مخاطب مان نمایش بدهیم و در کنار این امر به  معرفی محصولات این برند و ارئه اطلاعات کاربردی در ابطه با آن بپردازیم.

انواع محتوای ایجاد شده :

پست های معرفی محصولات :

گستردگی محصولات این برند سبب شد دو روز در هفته و تحت عنوان شوروم های عطر و شوروم های لوازم آرایشی به معرف یمحصولات جدید این برند بپردازیم شوروم ها در روز های مشخصی از هفته با تبلیغاتی که در طول هفته گذشته انجام می شد در این  صفحه برگزار می شدند و در غالب پست و استوری به معرفی محصولات جدید این فروشگاه می پرداختیم.

پست های اینفلوئنسر :

دو روز در هفته ویدئو هایی پیرامون معرفی و کاربرد های محصولات رضوی توسط اینفلوئنسر تولید و توسط بهنما تدوین می شد و از طریق شبکه اجتماعی این مجموعه به نمایش در می آید .

پست های کاربردی :

کابرد محصولات مختلف ،آشنایی با برند های مختلف ، نکات استفاده از محصولات و … از جمله مواردی بود که در این پست ها مورد استفاده قرار میگرفتند.

طراحی هویت بصری متناسب با استراتژی بازاریابی:

رنگ صورت ی رنگ اصلی برند رضوی به انتخاب بهنما می باشد البته در طراحی پست ها و محتوا یشبکه اجتماعی این مجموعه خود ار مقید به استفاده صرف از این رنگ نکردیم  رنگ بندی متنوع محصولات این برند الهام بخش ما در طراحی محتوای این برند به رنگ های گوناگون بود . فونت ایران سنس بلک با توجه به میزان رسمیت متوسط آن به عنوان فونت اصلی انتخاب شد…

استفاده برند رضوی از اینفلوئنسر:

از جمله خدمات بهنما  یافتن و پرورش اسنفلوئنسر ها برا یکسب وکار ها می باشد . برای پیج فروشگاه رضوی بسیار اهمیت داشت تا مخاطبان آن بتوانند در غالب وبدئویی از فرد متخصصی در این حوزه مطالبی کاربردی را دریفات کنند . بهنما اینفلوئنسر این ییج سرکار خانم طوسی را که تحصیلات و تجربه کار  در زمینه گریم دارند انتهاب کرد .

خانم طوسی در سلسه ویدئو هایی که توسط بهنما  طراحی و تدوین می شود به معرفی محصولات فروگشاه کابرد ها و نکاتی که برا یاستفاده از آنها می تواند برای مخاطبان مفید باشد م یپردازد

سئو شبکه های اجتماعی:

در شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام استراتژی سئو یا همان بهینه سازی موتور جستجو اهمیت بالایی دارد محتوا تولید شده فارغ از کیفیت باید به نوعی باشد که بتواند منطبق با الگورتیم های ایسنتاگرام به گردش درآید . هشتگ گذاری ، رعایت زمان پست گذاری ، مدیریت رفتار شناسی مخاطب و … جزو مواردی هستند که برای صفحات برند هایی چون برند رضوی  استفاده می شود

دور های تخفیف و مسابقات:

مسابقه های مختلفی با سناریو های گوناگون برای برند  رضوی با دور های زمان ماهانه طراحی و اجرا شده است اساس طراحی این سناریو ایجاد اینگیجمن و درگیر کردن مخاطبان  با صفحه می باشد . دوره های تخفیفی نیز در طول سال به مناسب های مختلف طراحی شده و در طول دوره تخفیف با تغییر برنامه روتین صفحه به معرفی بیشتر محصولات می پردازیم.

تاثیر سئو شبکه اجتماعی بر سئو گوگل:

علیرغم اینکه هنوز برند رضوی  و فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نکرده است اما در بسیاری از محصولات این برند با جستجوی در گوگل به صفحه ایسنتاگرام این برند راهنمایی میشوید این امر به کمک سایت های واسطه انجام می شود استمرار در تولید محتوا و حفظ دائمی روند آن و کیفیت بالا سبب شده تا برند رضوی حتی بدون راه اندازی وب سایت نیز از مشتریانی که از طریق گوگل به دنبال محصولات آن هستند بی نصیب نماند