نمونه مطالعاتی شماره 2 (بازاریابی محتوا) : توسعه محتوا با برند کالکشن

  • بازاریابی شبکه‎های اجتماعی (social media marketing)
  • توسعه محتوا (content development)

استراتژی : فروش محصول با تکیه بر تولید محتوا و جایگاه یابی به عنوان رهبر بازار

با برند کالکشن آشنا شوید :

مجموعه کالکشن جزو بزرگترین وارد کننده های لوازم تاتو در بازار بزرگ تهران می باشد . از نظر تنوع محصولات و میزان توانایی این مجموعه در تامین محصولات، کالکشن را جزو بزرگترین توزیع کنندگان کشور در این طبقه محصول قرار می دهد . مدیریت کالکشن از چند سال گذشته فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی آغاز کرده بود که پس از آشنایی و ایجاد اطمینان با مجموعه بهنما،  بازاریابی و فروش محصولات خود را در شبکه های اجتماعی و وب سایت به مجموعه ما سپرد.

تعیین استراتژی محتوا :

کالکشن در حوزه کاری خود جزو رهبران بازار می باشد استراتژی بازاریابی دیجیتال کالکشن جایگاه یابی به عنوان رهبر بازار و فروش محصولات بوده است. در گام اول صفحه اینستاگرام کالکشن شروع به فعالیت مجدد کرد و وب سایت کالکشن نیز در ادامه به آن اضافه خواهد شد .

انواع محتوای ایجاد شده :

پست های معرفی محصولات :

برند کالکشن با توجه به طیف بالا و تنوع گسترده محصولات خود در شش ماه اول فعالیت به صورت روزانه به معرفی 5 محصول جدید می پرداخت . در شش ماه دوم فعالیت  این تعداد به دو روز در هفته و هر روز 6 محصول تقلیل پیدا کرد و انواع دیگر محتوا  به آنها اضافه شدند .

پست های جذب مخاطب :

مخاطبان این برند غالبا تاتو آرتیست ها و گریمور هایی هستند که محصولات و وسایل خود را از این مجموعه تهیه می نمایند. برای جذب این مخاطبان به شبکه اجتماعی برند کالکشن پست های ویدئو آموزشی انتخاب و ترجمه شدند و درکنار آنها پست هایی شامل نمونه کارهای برتر هنرمندان این حوزه نیز انتخاب و منتشر شده اند.

پست های تعاملی :

با توجه به جامعه مخاطبان این برند که غالبا افراد فعال و متخصص این حوزه می باشند. یک روز در هفته پست هایی تحت عنوان “باهم یاد بگیریم” طراحی و منتشر می شوند. در این پست ها از  متخصصان همراه صفحه می خواهیم تا حول یک موضوع که برای افراد تازه کار به عنوان چالش مطرح می شود به بحث و گفتگو و ارائه راهکار بپردازند . این امر علاوه بر افزایش اینگیجمنت  به جذب  افراد تازه کار به این صفحه نیز می انجامید و در نهایت تمام دنبال کنندگان این صفحه  تبدیل به مشتریان بلقوه این برند می شوند.

خدمات روابط عمومی دیجیتال:

ایجاد گروه های گفتگو و آموزش رایگان  با هدف جذب مخاطب  از جمله خدمات ارائه شده توسط بهنما می باشد . با همکاری برند کالکشن  گروه هایی درتلگرام و واتس اپ تشکیل شد که در انها افراد می توانستند رایگان سوالات خود را در این حوزه از متخصصان با تجربه کالکشن بپرسند  این گروه ها که به میزبانی برند کالکشن ایجاد می شد فضایی گرم و صمیمی را برای افراد تازه کار وماهر ایجاد می کرد تا در کنار یکدیگر پیشرفت نمایند . مخاطان این گروه ها خیلی زود صفحه این برند را  نیز دنبال می کردند و با توجه به ندازه گیری های ما بیش از 90 درصد آنها تبدیل به مشتریان این برند می شدند.

طراحی هویت بصری متناسب با استراتژی بازاریابی:

رنگ اصلی  به کار رفته در طراحی هویت بصری کالکشن با توجه به ماهیت کاری آن که در حوزه تاتو می باشد و همچنین با توجه روانشناسی رنگ مشکی و ترکیب آن با رنگ طلایی به عنوان رنگ های لوکس و مجلل  این دو رنگ می باشد . استفاده از طرح عقاب در لوگوی مجموعه نیز در راستای استراتژی رهبری بازار می باشد .

وب سایت و شبکه های اجتماعی برند کالکشن شامل پست ها استوری ها و… تماما با این ترکیب رنگی طراحی شده  اند.

سئو شبکه های اجتماعی:

در شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام استراتژی سئو یا همان بهینه سازی موتور جستجو اهمیت بالایی دارد محتوا تولید شده فارغ از کیفیت باید به نوعی باشد که بتواند منطبق با الگورتیم های ایسنتاگرام به گردش درآید . هشتگ گذاری ، رعایت زمان پست گذاری ، مدیریت رفتار شناسی مخاطب و … جزو مواردی هستند که برای صفحات برند هایی چون برند کالکشن  استفاده می شوند.

تاثیر سئو شبکه اجتماعی بر سئو گوگل:

علیرغم اینکه هنوز برند کالکشن فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نکرده  است اما برای مخاطبان برای بسیاری از محصولات این برند با جستجوی در گوگل به صفحه ایسنتاگرام این برند راهنمایی می شوند.  این امر به کمک سایت های واسطه انجام شده و استمرار در تولید محتوا و حفظ دائمی روند آن و کیفیت بالا سبب این امر می باشد. و به این ترتیب برند کالکشن حتی بدون راه اندازی وب سایت نیز از مشتریانی که از طریق گوگل به دنبال محصولات آن هستند بی نصیب نمی ماند.

فروشگاه اینترنتی کالکشن :

کالکشن قصد دارد بزرگترین مرکز فروش آنلاین لوازم تاتو را با همکاری بهنما راه اندازی نماید. این پروژه نه به عنوان به عنوان یک پروژه طراحی فروشگاه اینترنتی بلکه شراکت مجموعه بهنما و برند کالکشن می باشد .  تنوع بسیار بالای محصولات در کنار فروم های آنلاین پرسش و پاسخ تخصصی، دسترسی به بهترین تاتو آرتیست های کشور به عنوان مشاور تخصصی و… بخشی هایی از این وب سایت در حال طراحی می باشد. مالکیت این وب سایت  پیرو  توافقات انجام شده به صورت مشترک  بین مجموعه بهنما و این برند خواهد بود.