Uncategorized

راهنمای برگزاری رویداد مجازی: 9 نکته برای بازاریابی رویداد مجازی تان

این روز ها شاید بیش از هر زمان دیگری همه کسب وکارها، سازمان ها و افراد مختلف که به نوعی در فرآیند کاری خود نیاز به برگزاری رویداد ها و ارتباط مستقیم با مردم داشتند با شیوع ویروس کرونا احساس نیاز به برگزاری رویداد های خود به صورت مجازی کرده اند . خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی، راه های ارتباطی بین افراد را توسعه داده است. امروزه کسب وکار ها این شانس را دارند .تا با مردم از طریق رویداد های مجازی چون وبینار ها، کنفرانس های آنلاین و … در ارتباط باشند در این مقاله به 9 نکته ای می پردازیم که به شما در بازاریابی رویداد مجازی تان کمک می نماید.

نکته اول : قبل از برگزاری رویداد آنلاین خود این موارد را از خود بپرسید

در گام اول به عنوان برگزار کننده ی رویدادی که تصمیم به برگزاری آن به صورت مجازی گرفته اید این سوالات را از خود بپرسید :

  • آیا هر آن چیزی که من برای این رویداد در نظر دارم امکان دارد که در فضای آنلاین وجود داشته باشد ؟
  • آیا رویداد من وقتی به صورت آنلاین برگزار بشود ارزشی را به مخاطبانم ارائه می کند ؟
  • آیا با برگزاری به صورت مجازی من می توانم به همه اهدافم برسم؟

اگر پاسخ شما به همه این موارد ” بله ” است برگزاری رویداد به صورت مجازی انتخاب خوبی برای کسب و کار شماست و اگر پاسخ تان به هر موردی که ” نه ” باشد باید عمیقا فکر کنید که آیا امکان جایگزینی آن و یا دستیابی به آن را به طریقی دیگر خواهید داشت؟

نکته دوم : برای رویداد مجازی خود “برند سازی” کنید

وقتی مطمن شدید رویداد شما برای برگزاری آنلاین مناسب است دومین قدم برای ترفیع و تبلیغ آن ، ایجاد یک “برند” برای رویداد مجازی تان می باشد . ایجاد یک برند تجاری برای رویداد تان به مخاطبان این امکان را می دهد که با رویداد تان احساس آشنایی بیشتری کنند و شما را راحت تر به یاد بیاورند . ساخت برند برای رویداد تان باعث میشود در نظر مخاطبان حرفه ای تر به نظر برسید و شکل گیری اعتماد  نسبت به شما عمیق تر خواهد بود.از میان ویژگی های مختلف یک برند، هویت بصری آن برای ما در اینجا اهمیت بیشتری دارد.

برای یافتن یک هویت بصری برای رویداد تان یکی از دو مسیر زیر را بروید:

  • ساخت ویژگی ظاهری برند تجاری(هویت بصری) با ویژگی های متناسب با کسب وکار تان به نوعی که بازتاب دهنده ی شخصیت تجاری شرکت تان باشد.
  • ساخت ویژگی ظاهری برند تجاری(هویت بصری)  بر مبنای ویژگی های بصری  رویداد مدنظر که لزوما متناسب با ویژگی های کسب وکارتان نیست.

برای مثال فرض کنید که یک شرکت بازی سازی هستید و تصمیم گرفته اید  برگزار کننده یک رویداد بازی آنلاین باشید اگر از مسیر اول پیروی کنید بر فرض اینکه رنگ های اصلی هویت بصری شرکت شما قرمز و مشکی و زرد باشد همین رنگ ها را نیز باید در طراحی هویت بصری مربوط به برند رویداد تان اجرا کنید . اما اگر از روش دوم برند سازی استفاده کنید فرضا اگر موضوع رویداد شما بازی های ژانر تخیلی باشد شما می توانید از تم رنگی بنفش و آبی برای طراحی های رویداد تان استفاده نمایید .

هنگام طراحی ویژگی های ظاهری برای برند تان موارد زیر را فراموش نکنید :

  • رنگ ها
  • فونت ها
  • تم ها
  • استایل و فیلتر عکس ها

طراحی ظاهری مناسب برای برند رویداد تان، باعث انسجام بصری بیشتری شده  و این امر  جلوه ی بسیار مطلوبی برای مخاطب تان خواهد داشت.

رویداد مجازی هنری

نکته سوم : از کانال های مختلفی برای برای ترفیع و تبلیغ رویداد خود استفاده کنید.

برای اینکه علاقه مندان به رویداد شما از آن مطلع شوند هیچ راهکاری بهتر از استفاده از کانال های مختلف برای تبلیغ و ترفیع نمی باشد. کانال های زیر بخشی از مسیر هایی ست که می توانید برای برگزاری رویداد مجازی تان انتخاب کنید.

  • موتور های جستجو
  • تبلیغات کلیکی
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
رویداد اینوتکس

نکته چهارم : بودجه خود را مشخص کنید

اگر می خواهید در مسیر بازاریابی رویداد مجازی تان موفق باشید از همان ابتدا بودجه خود را مشخص کنید  هنگامی که مسیر های مختلفی برای خرج کردن پول حین بازاریابی رویداد تان دارید مثلا انواع تبلیغات ، ترفیعات و … بیشترین چیزی که به شما کمک خواهد کرد مشخص کردن بودجه شما از همان ابتدا می باشد . این مهم است که مسیر های مختلفی که در بازاریابی رویداد تان نیاز به خرج کردن پول دارد را مشخص کنید و آن ها را به بخش های جزئی تری نیز تقسیم کنید و در نهایت مشخص کنید هر کانال در هر مقطع زمانی به چه میزان سرمایه احتیاج دارد.

کانال های مثل بازاریابی در شبکه های اجتماعی ، تبلیغات کلیکی  و…. مهمترین مواردی هستند که باید قبل از شروع رویداد میزان هزینه کرد تان را در هر یک را مشخص کنید  کانال های دیگری نیز چون بازاریابی ایمیلی ، بهینه سازی موتور های جستجو (seo) ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و … نیز باید مدنظر شما برای هزینه کردن باشند البته تفاوت آنها با دسته اول این است که شما به راحتی می توانید بر بازدهی این کانال ها نظارت داشته باشید.

نکته پنجم : یک صفحه وب برای رویدادتان درست کنید

اگر می خواهید  بدانید که چگونه یک رویداد مجازی برگزار کنید با ساخت یک صفحه وب برای آن شروع کنید . مخاطبان شما نیاز دارند تا به تمام اطلاعات رویداد شما را در یک صفحه و در یکجا  دسترسی دشاته باشند . در طراحی این صفحه فراموش نکنید که حتما ویژگی ظاهری که برای برند رویداد خود انتخاب کرده اید را مدنظر بگیرید این کار به یک پارچگی رویداد مجازی شما کمک خواهد کرد . ذکر اطلاعات زیر در صفحه وب رویداد تان ضروری می باشد:

  • نام رویداد
  • تاریخ رویداد
  • محل رویداد
  • چرایی برگزاری رویداد
  • هزینه های رویداد
  • جزئیات رویداد ( آنچه مخاطب انتظار آن را در رویداد شما دارد)

این صفحه ویترین رویداد شماست.درکمپین های خود در شبکه های اجتماعی و دیگر کانال هایی که از طریق آنها در حال تبلیغ رویداد خود هستید حتما لینک این صفحه را قرار دهید مخاطبان شما به راحتی و از طریق این لینک  می توانند به اطلاعات رویداد شما دسترسی داشته باشند.

نکته مهم : اطمینان حاصل کنید که فرایند ثبت نام در  رویداد شما سخت و پیچیده نیست و اطلاعات زیادی را از مخاطبان خود نمی گیرید این کار باعث جذب بیشتر مخاطبان به رویداد مجازی شما می شود.

رویداد اینوتکس

نکته ششم : ایمیل “ذخیره تاریخ” ارسال کنید.

یکی از بهترین ایده های بازاریابی برای رویداد مجازی تان ارسال ایمیل های ” ذخیره تاریخ” می باشد . این ایمیل ها باعث می شوند مخاطبانی که قبلا با شما فعالیتی داشتند با دریافت این ایمیل ها متوجه زمانبندی رویداد مجازی جدید تان بشوند و با آگاهی از زمان برگزاری رویداد تان به آن بپیوندند  حتما در ایمیل خود لینک های ثبت نام و لینک صفحه اصلی رویداد خود را قرار دهید . در ادامه ارسال این ایمیل ها و در مرحله بعد می توانید ایمیل  دعوتنامه رسمی را نیز برای مخاطبان خود ارسال کنید. 

نکته هفتم : بازاریابی  sms برای رویداد مجازی تان انجام دهید .

این روش در برخی کشور ها مثلا کشور ما ایران رواج دارد  توصیه می شود مخاطبانی که از قبل با آنها در ارتباط بودید را از طریق اس ام اس از رویداد جدید خود مطلع کنید.

نکته هشتم : تبلیغات و ترفیعات  متناوب برای رویداد مجازی تان داشته باشید.

اگر می خواهید مردم به رویداد شما توجه کنند باید به صورت متناوب این رویداد را به آنها یاد آوری کنید هدف اصلی ما این است که مطمن شویم مخاطب ما این رویداد را فراموش نکرده است  این به این معنی نیست که تمام شبکه اجتماعی خود را از پوستر طرح و اطلاع رسانی زمانبندی طرح پر کنید بلکه به این معناست که به مقدار کافی  این اطلاع رسانی انجام بشود. برای مثال اگر شما رویدادی دارید که 3 ماه به طول خواهد انجامید مهم است که  هر هفته را در طول رویداد بشمارید و فاصله زمانی تا انتهای رویداد را به صورت هفتگی اطلاع رسانی کنید و اطلاعات مربوط  به آن هفته را نیز منتشر نمایید.

نکته نهم : شرکت کنندگان را بعد از رویداد پیگیری کنید

بازاریابی رویداد های مجازی بعد از پایان رویداد به اتمام نمی رسند این مهم است که اگر به صورت متناوب سالانه یا هر چند ماه رویدادی برگزاری می کنید بعد از پایان هر رویداد شرکت کنندگان را دنبال کرده و به دنبال این باشید که بازخورد آنها را از رویداد تان را متوجه بشوید .  موارد زیر را پیگیری کنید :

  • به شرکت کنندگان ایمیل بزنید از آنها برای حضور تشکر کنید و بخواهید تا به شما در باره رویدادتان بازخورد دهند.
  • بخش هایی از رویداد را به صورت فایل ویدئویی برای آن ها بفرستید این به مرور خاطرات آنها کمک خواهد کرد.
  • برای آنها فرم نظر خواهی بفرستید.

بازاریابی رویداد مجاز ی خود را از همین امروز شروع کنید.

ممکن است برگزاری رویداد مجازی به نظر شما پیچیده باشد اما  نگران نباشید شما در این راه تنها نیستید. شرکت آرمان هنر دماوند ( بهنما )  تیمی از بهترین متخصصان این امر را در کنار یکدیگر جمع کرده تا بتوانند برای برگزاری رویداد تان در کنار تان بوده و همراهی تان نمایند . با ما تماس بگیرید 28426529-021 و یا آنلاین با مشاوران ما صحبت کنید آنها رایگان به شما کمک خواهند کرد تا بهترین تصمیم را برای برگزاری رویداد مجازی خود بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ارسال نظر