Uncategorized

سوشال مدیا مارکتینگ (Social Medai Marketing) یا بازایابی رسانه های اجتماعی، یکی از مدل‌های بازاریابی اینترنتی است که اگر به درستی از آن استفاده کنید، می‌توانید ارتباطی نزدیک‌تر با مخاطبان خود داشته باشید. در ادامه، چهار سوال مهم را برای تقویت این استراتژی مطرح خواهیم کرد. با ویرلن همراه باشید:

اهمیت سوشال مدیا مارکتینگ

امروزه تمام کمپانی‌های کوچک و بزرگ به دنبال راهی برای بهبود برنامه بازاریابی خود هستند؛ موضوعی که البته اصلا عجیب نیست: چگونگی معرفی و شناخته شدن در پلتفرم‌های دیجیتال دائما در حال تغییر است. داده‌ها و آمار و ارقام، خود گویای همه‌چیز هستند: انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۱، تعداد کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعی به ماهانه ۳٫۰۹ میلیارد نفر در سراسر دنیا برسد.

همچنین متناسب با پیش‌بینی‌ها، تا آن زمان، کاربران اینترنتی به صورت میانگین ۱۳۶ دقیقه در روز در شبکه‌های اجتماعی فعالیت خواهند داشت. در همین راستا، بسیاری از سازمان‌ها و نهادها برای حضور پررنگ‌تر در این فضا، منابع بیشتری را برای دیجیتال مارکتینگ در نظر می‌گیرند.

بر اساس تخمین اخیر موسسه گارتنر، سهم تکنولوژی از مجموع هزینه‌های بازاریابی، ۲۹ درصد است. به علاوه، تخمین زده می‌شود در سال ۲۰۲۰، چیزی در حدود ۳۸۵ میلیارد دلار صرف تبلیغات دیجیتال خواهد شد.

اگرچه این ارقام می‌توانند بسیار جذاب باشند، اما به‌نوعی مثل یک شمشیر دولبه نیز هستند. امروزه، کاربران به محصولات، خدمات و کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی به صورت درلحظه واکنش نشان می‌دهند و همین موضوع باعث ایجاد تقاضای جدید در سازمان‌ها می‌شود. برای تولید و حفظ سطح بالایی از تعامل و اشتیاق در وجود کاربران اینترنتی، لازم است اهداف و ارزش‌های کمپانی‌ها واضح و روشن باشد.

داشتن یک استراتژی دیجیتال موفق فقط به معنی سبک متفاوت و ظاهر زیبا نیست، بلکه باید بتوان بین چیزی که برند وعده می‌دهد و ارائه می‌کند، تناسب ایجاد کرد.

برای اینکه استراتژی سوشال مدیا مارکتینگ خود را به بهترین شیوه ممکن توسعه دهید، بد نیست سوالاتی را که در ادامه مطرح می‌کنیم، از خود بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ارسال نظر